fredag 8 maj 2009

Våga och vinn!

...sitter och kollar in Talang 2009 på TV4...en sån vilja det finns hos många att bli en stjärna och så många som ÄR stjärnor utan att veta om det! Det är ju osvenskat att säja att man vill och kan bli nåt...men i och med dessa program så börjar det bli legitimt att öppet vilja och våga att testa sin begåvning. Läste morgon bladets sportsidor och reflekterade över sexan i fotbollsseriens drömmar och tankar om hur man vill att serien ska sluta. Läste om det ena laget efter det andra ...vi vill hålla oss kvar...satsar på att komma i mitten... inte åka ur...ja, det var några av drömmarna tänkte jag! Jippi en sån inspiration inför en hel säsong. Det är väl för att man inte ska bli FÖR besviken när det inte rullar in så många bollar i mål. Men sen ser jag ett lag...Latinos...vi satsar på att ligga i toppen! Vad skulle hända om sk. helsvenska Torsåker skulle kaxa upp sej och säja att vi ska vinna iår? Får grabbarna och tjejerna bättre hålling? Får spelarna försvara sitt uttalade gentemot byborna? Vem tror ni att ni är? En golf spelare brukar visuallisera sitt utslag och hela spel...varför kan inte ett lag i sexan göra det? Tänk om man skulle våga satsa på att tro på sej själv för en gång skull! Tänk om fler kunde vara som Zlatan...pondus och vilja...det skulle behövas lite överallt tycker jag....

1 kommentar:

  1. Hmmmm luktar det Zlatan fan här eller? Haha! Ja, svensken är ju så nöjd med lagom. Hålla sig kvar, bra om jag kommer till finalen bla bla. Man ställer väl upp för att vinna? Men säg det då. Tycker lilla jag.
    Tjingeling och kram

    SvaraRadera