torsdag 29 januari 2009

Brrrr så kallt det var idag! Snön knarrar och bara fem grader kallt men huga, vägarna har historiskt nog skrapats så alla Torsåkers kvinnors lycka är tillfälligt borta. Det var som och sitta i en gigantisk vibrator när man skulle till Hofors...ingen lycka är evig....Mannen ligger het som en kamin och slåss med " Flunsan". Det är bara att hoppas att han har rätt att inget biter på mej, men man ska inte vara för kaxig se bara hur det gick för Titanic. Även de största lassen kan skjälpas i en hast. Ringer till mina kunder och diregerar om så jag kan hämta lille mannen från dagis. Skulle vilja gå till kyrkan ikväll och närvara när Kråknäsjärnet kommer "hem" till byn igen. Det är ju historiska saker som verkligen sätter Torsåker på kartan. Järnet är bättre än på vikingatiden för 1000 år sen och dessa järn är daterade till 2000 år gamla. Vingslagen slår häftigt här i byn...

Tyvärr så fick inte dottern sitt hett efterlängtade körkort i tisdags, men skam den som ger sej tredje gången gillt brukar gälla. Hon är så duktig...har aldrig tagit i en ratt innan oktober ifjol och har fixat teoriprovet. Nästa gång DÅ sitter det!

Skulle behöva träna lite oxå men det får bli imorrn eller i helgen, jag har ju hållt uppe i flera år så om jag väntar några dagar nu spelar ju ingen roll. Jag är ju gift! Ha ha...nej då man ska hålla sej iform oavsett hur ens civil stånd är men allt har sin tid.
Ha den bästa dagan i ditt liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar