måndag 26 januari 2009

Äntligen måndag!

Äntligen måndag! jag kan inte sticka under stolen med att jag gillar måndagar med reutiner och allt vad det innebär. Visst känns det skönt att vara hemma på helgen och hitta på saker med familjen men måndagar det är når visst med dom. Om man ska börja nya liv så är det på måndagar...om man ska byta stil eller jobb eller vad det nu kan vara så är det just på måndagar. Jag VILL inte byta liv eller banta eller nåt men jag vill åka ner till min lilla salong och ha min tidbok och veta att lillaO far runt och har buskul på dagis. Han har ju dinosaurie föräldrar som inte har nå större umgänge med andra småbarns familjer, så han behöver verkligen dagis....och vi med!
Han har kommit in i den där åldern.....den där åldern jo jo den där åldern kommer att förfölja människan i graven för då är man oxå i den där åldern. det är ju jättelyckat att bli klimakteriehäxa när 4 åringen ska erövra världen ochvet precis allt...pust. Skönt att det komer lite snö emellanåt. Annars kan man ju alltid lyfta skrot! Eller längta till måndagarna...
Idag har jag varit ner i det "gamla " revyförrådet under Haga...herre jösses så många minnen som ligger inbäddade i mögelsporer överallt. Det andas Zakka av alla hemvärnsgrejor...saknar honom....Numera finns de flesta kläder i ett nytt jättefint förråd på Västerhöjden. Lätt att hitta vad man ska ha men på nåt vis så hör mögellukten till...konstigt...fast näsan rinner...Jag skulle hämta mina gamla slalomskidor som medverkat på scenen...ska vara Hofors brud på sossarnas konvent 7 febr. kom på inatt att det blir bra med skidorna. Nu ska jag bara hitta ett par tortyrpjäxor oxå...men dom dyker nog upp...Har många engagemang framöver som jag ska och har skrivit till. Brukar alltid skriva personliga texter till varje ställe vi är på. Ibland är jag ensam och andra gånger fler som fyller ut tiden. Men rackarns så roligt..
Fick konstaterat förra veckan att jag har en "överkänslig näsa" jag är inte allergisk eller förkyld men täppt om jag håller på med färg och parfymer och sånt. Jag undrar bara hur hårfint är det mellan överkänslig och allergisk? Efter att ha snarkat ut mannen på nätterna och väckt Lilla O så beställde jag tid hos tandläkarn för att få till en snarkbett skena. Super sexigt! Man fixerar hela käften både upp och ner gommen med en skena som man får underbett av! Det är tur att det är mörkt på nätterna annars kan det inte vara många äktenskap som fixar det. Över 6000 skulle fanskapet kosta. hur som helst så hade jag en ofrivillig lång ledighet när helgerna var som dom var. Tack vare det så utsatte jag mej int för mina jobb färger på länge....och snarkar inte längre! Otroligt! Jag sover utan att väcka mej själv eller nån annan heller för den delen...
Så framöver kommer jag inte att boka in så mänga färgningar i månaden.

1 kommentar:

  1. Jasså, det snarkas hos er också? Här står Maken och minstingen (inte jag då) för snarkningarna. Som husen är byggda här, så finns det inte ett ställe i hela huset där dessa snarkningar inte når fram. Det skulle vara om jag lade mig i pannrummet då och hur mysigt är det? Nä in med bettskenan nu. Jag har en jag också men inte pga snarkningar utan gnisslande (nej inte sång). Skenan har jag inte använt på länge så den har säkert skrumpnat ihop. Kanske jag ska försöka trycka in den i mun på Maken när han sover. Hahahaha!
    Ha en skön måndag.
    Kramelikram

    SvaraRadera