fredag 30 januari 2009

Men Mona!

Jaa, det är inte lätt alla dagar! För ett par år sedan insåg jag att jag har en del drag av Mona Sahlin. Det var väl särskilt frisyren som vi hade gemensamt dåförtiden. Inför min man och mitt bröllop 2007 började jag spara håret lite grann för att kunna fixa till lite extra på den stora dagen. När jag efteråt skulle återställa håret till en mera lättskött frilla så ser jag till min bestörtning att Mona hade börjat spara ut håret! Skit oxå tänkte jag, då jag hade planerat att gestalta henne på en tillställning som Sossarna ordnade i Hofors. Jag led och fixade med en mer och mer tilltagande tantfrisyr. Jag förbannade Monas förmodade stylist var och varannan dag. Nu stundar Sossarnas stora event igen nästa helg, varje dag hoppas jag att någon stark människa tar tag i Mona och hjälper henne att hitta tillbaka till sitt JAG igen. Och för allt i världen Mona om du läser detta...det blir snyggare ögonfransar om man tvättar bort den gamla färgen från tidigare dagar! Så för att få tillbaka några röster till partiet...hitta tillbaka igen Mona! Jag tänker iallafall klippa en klassisk mona frilla som jag alltid haft på tisdag och påminna välden om att du har hon har varit snygg i håret en gång.

1 kommentar:

  1. Hahahaaaa! Den var bra. Nu när du säger det, så har jag faktiskt reagerat tidigare ver hennes "lager" av mascara. Snacka om Volumeniser a la Mona, blink blink.
    Höres ute i cybervärlden.
    Kram kram

    SvaraRadera