måndag 6 april 2009

Leva nu!

Vi människor är bra på såååå mycket...utom en sak...att leva just nu! Det är lika med undertecknad, jag brukar mitt i nån städning titta ut och konstatera att man skulle ha varit ute i solen och njuta istället! Eller när man pratar med kunder att ...till sommarn dååå ska jag...eller till hösten dååå ska jag...banta det ska jag sätta fart med på måndag! Varför inte NU? Är det att man måste ha en mental förberedning för allt, så man inte kommer till skott med det man ska göra.
Jag kom på när jag såg den stigande temperaturen igår...16 gr. varmt! Om det hade varit en sommar dag så hade man tyckt att det var kallt, men shortsen hade suttit på. Varför klär man sej bara efter almanackan och inte efter vädret? Blir inte mänskligheten klokare? Jag ska mentalt känna in mer...om jag känner för glass nu så äter jag glass nu....vill jag äta sill nu så väntar jag inte till midsommarafton...om jag vill fixa på vinden så väntar jag inte till en regning dag....Som de flesta andra barnföräldrar så går det förrunt och man ska hinna så mycket som möjligt när tillfälle ges. Själv måste jag bli bättre på att njuta och bara vara!

2 kommentarer:

  1. Så sant så! Det är jäkla planerande ibland och leva i framtiden. Så fort det blir en ledig stund så planeras det för vad som ska hända SEN! Visst är det konstigt istället för att vara härvarande och närvarande och nuvarande. Kanske har man glömt bort att vara i nuet och känna efterför mycket. Upps för då kan man ju råka möta sitt sanna jag.Hmmmm.
    Ha en fin dag i NUET!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Du det är tyvärr så att man ibland kan planera bort sitt liv. Knsigt men det är lätt hänt. Tyvärr. Jag försöker leva i nuet men ibland är det svårt. En konst helt enkelt!
    Hoppas du lyckas att försöka ta vara på nuet lite mer nu när du tänker försöka göra det mer aktivt.
    Kram!

    SvaraRadera