onsdag 22 april 2009

Nu har jag hittat det!

Det var några år sen nu, men nu har jag återfunnit det jag sökt....arslet! Hahaha
Efter att hängt ett tag så börjar det rycka upp sej lite...faktiskt! Jag blev inbjuden som "Hofors profil" (Gu bevars) att delta i en cykeltävling som sträcker sej över denna vecka. Det är hälsovecka i Hofors så ALLA ska röra sej lite extra nu! Efter den här veckan kommer många ligga som slakt och inte röra sej en meter på ett lååångt tag. Visst tänkte jag...cyklar gör jag ju mentalt varje dag så detta var ju inget nytt. Jag brukar ta två tramptag sen rullar jag till jobbet 200 meter bort! Om jag ska handla så tar jag tre tramptag från jobbet till butiken, ett extra för det lilla uppförsmotet till butiksdörren. Närheten har varit det bästa med den här byn ända tills nu. Jag insåg ju vid starten i Hofors "som jag hade cyklat till" (13 Km) att det var ett MYCKET ojämt fält! En pensionär som kan gnida på sadeln heeela dagarna, Två kommunala tjänstemän som för det mesta är ute och cyklar,varav en siktar på att cykla Europa runt 2012! En som jobbar ihop en Klassiker! Och en som bor lite längre bort från sitt jobb än jag! Och så jag då...en egen företagare som ska klippa...cykla på lunchen....klippa lite till....cykla en sväng när en kund kanske inte dyker upp....hämta 4 åringen på dagis...cykla runt på byns ALLA vägar med honom...Jag skrapade ihop 14 km idag! Tanken med det hela är att man ska välja bort bilen för en vecka, röra på sej och vara rädd om miljön...bra...visst! Det är bara det att om man ska bort till något från Torsåker så MÅSTE man ta bil eller buss. Dessutom ligger vi under ett hot på bymn att macken inte får någon mer bensinleverans...otroligt!Man ska åka minst 10 km för att tanka! Det är miljövänligt det! Men man kanske ska hämta bensinen med cykeln?
Nääää, vinna tävlingen är inte mitt mål men rumpan vet jag numer vart den sitter. Jag har iallafall fått ihop 55 Km sen i måndags och det är jag nöjd med än så länge!

1 kommentar:

  1. Bra kämpat! Vet du att det finns fluffigare sadel att köpa, som är mer bred och mer stoppad!
    Det kan hjälpa en ända i nöd!

    SvaraRadera