tisdag 7 april 2009

Uppäggning!

...nu är det ju så det här med att leva i nuet att jag blir bryskt uppväckt att det är påsk! NU? Redan? Det har ju just varit jul! Jaha då var det dags för mat igen då...för hur många? Ungdomarna har väl varken tid eller lust ( dottern kan inte rent fysiskt) eller kan för man inte har nån bil. Jag gillar att bjuda på mat och fixa och dona det är bara det att jag är dålig på att planera...i närmare eftertanke så är det kanske så det är att leva i nuet!? Men jag ser ju på den äldre delen av släkten att det är stort focus på mat och boka in ordentligt hela tiden. Så jag står i ett vägskäl tror jag ...antingen fortsätter jag att leva i...just ja, det är påsk! Eller så planerar jag in till hela släkten hur och när vi ska dinera i helgerna. Men jag kan ju tycka att det är skönt och framförallt gott att komma till andra och bli bjuden och bortskämd med mat så dom dörrarna måste ju vara öppna. Att komma till svärmor och få Porterstek med god gräddsås och en smaskig efterrätt är himmelskt. Det viktigaste just nu är att påskharen ska fixa äggen till påsk afton och då gäller det att planera ordentligt, för gu nåde påskharen om han glömmer LillaO! han brukar ha en liten säck som han kollekterar äggen i trädgården tidigt på påskafton. Han har en teckning som han kryssar dagarna som går så han INTE missar dagen D. Så skitsamma med maten, huvudsaken lugnet får bestå i och med att påskharen kommer! Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Önskar dig detsamma...
    Ha en skön påskhelg, här ska vi fira 17-åringen på långfredag, blir väl kanske ingen hare, men väl påskägg ändå...
    *kram*

    SvaraRadera