torsdag 2 april 2009

Ris eller ros!

Har kollat runt lite på " Dagens Ros" i dagstidningen...märkligt egentligen att man sätter in rosor och ris angående saker som iallafall jag tycker är självklara saker! Tex.- Tack för att du brydde dej när jag ramlade på gatan...-Tack för att du i butiken var så trevlig när jag skulle handla...- Tack för att du som var buss chaufför i Gävle kl. 13.45 var så snäll och trevlig och inte åkte innan jag satte mej ner...
Eller...- Stort ris till er som inte tar upp hundskiten....- Ris till er som slänger skräp överallt, jag betalar också skatt!....- Ris till dej som kom in och stal mina besparingar....
Men snälla nån, är inte det här fundamentala självklarheter som ALLA ska ha lärt sej från barnsben?
Man ska ta reda på hundskit, man får inte stjäla, man ska hålla upp dörren till den som kommer bakom, man ska säja hej...självklara saker för mej men uppenbarligen inte för alla...
Jag tycker att vi ska bli bättre på att säja det vi tycker till varandra särskilt rosor, direkt på plats...det är ju inte säkert att den man vill ge en ros har tidning eller ens bor i området....

2 kommentarer:

  1. Men nu bor ju du så himla långt bort min vän, så jag säger ändå så här via svarta bokstäver på vitt underlag -- Tack Pia, för att du är en så härlig person, som får mig att le och för att jag fått äran att lära känna dig!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Hahaha...Tack det samma! Jag lär mej nog känna mej själv oxå tror jag! Kramar till dej gumman. Spännande att följa dej på Jerusalemresan.

    SvaraRadera