fredag 13 februari 2009

För mycket hud!

Konstaterade igår kväll igen att huden hela tiden blir STÖRRE! Satt med förstorings spegel för att kunna noppa mina ögonbryn med en stark lampa mitt i synen....pust! Jag inser att smink och taskig belysning inte är överreklamerat...Nu är man ju inte 20 längre på utsidan jag vet det, men insidan verkar inte riktigt hänga med....jo ägglådorna förståss, dom håller på att sina och ställa till det men sinnet....lääääängst inne.
Min man och jag kollar in olika dokumentärer och intalar oss att vi håller oss rätt bra i förhållande till många yngre som varken har tränat eller ätit någolunda rätt.
Man kan inte stoppa klockan, men jag tror att människor skulle bli lyckligare om man slängde personnummer och speglar och bara är som man känner sej.
Det händer ofta att man träffar tjejer och killar som är 80+ och dom stämmer in med att insidan inte hänger med.
Efter närmare eftertanke så är det nog inte meningen att människan ska ha glasögon eftersom vi inte fötts med dom på. Om man inte ser förfallet så lider man ju inte!
Då skulle man ju tycka och tro att allt och alla är lika vackert som det alltid varit.
Sen brukar iallafall jag tycka att riktigt gamla rynkiga människor är så vackra...
Ett problem som kommer och håller på att växa i USA, världens största strykjärns land, är skådespelare som är äkta gamla och rynkiga snart inte finns. Alla lyfter sej! Jag ser en framtid för min egen del att göra en skådespelarkarriär på äldre rynkigare dar'.

Huvudsaken är väl ändå att man KAN gå på gym eller göra det man vill varje dag utan större svårigheter.

2 kommentarer:

  1. HAHAHAAAAA! Jag kanske kommer tillbaka UTAN en enda rynka! Har du någon roll åt mig då ;)
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig -- blir så otroligt trött på dem som inte vågar bli gamla -- se på drottning Silvia -- ser fruktansvärt illa ut på närmre håll, alla dragningar som hon gjort...

    Men du kommer aldrig bli rynkig Pia, jag tror rynkor kommer (inte fysiskt utan psykiskt) när man inte lever, inte skrattar och inte vågar var den man är och allt det gör du -- du lever, skrattar och vågar vara PIA.
    *kram*

    SvaraRadera