tisdag 17 februari 2009

Jag har en plan!

Nu har jag den ultimata lösningen på ett problem! Nja, problem och problem, det är väl inget större problem...bara en fyra år gammal son som kommer tassande till MIN säng varje natt. Jag är inte van att mina barn kommit och sovit i vår säng förrut. Dom har kört järnet hela dagarna sen har dom domnat av i en tung sömn som hållit heeeela natten. Det är klart dottern har inte haft så långa nätter när hon var liten, men hon sov till det att hon tyckte att det fick vara nog. Kl. 05.00!
I och med att den lilla nattvandraren kommer så blir det en rokad i hela huset. han kommer, faderna stapplar iväg till sin sovlya, sonen klagar på att det är för varmt i sängen där fadern få ligga en kortare stund, Jag krystar fram i mörkret....- passar det inte så får du gå tillbaka till din säng! Det blir tyst och alla sover igen. Det vill säja NU är det tyst, jag har snarkat så förgjordat några år tills det att jag har fått konstaterat att jag har en överkänslig näsa som gjort att slemhinnorna svällt. Jag har lagt ner tusentals kronor på näsplåster, snarkspray och nästan en bettskena för 6000! Det räckte med en cortisonspray så blev det tyst! Läkarbesöket beställdes dagen efter att 4 åringen väckte mej och pep - Mamma sluta snarka som hemskt! Det var droppen!
Nu kommer jag till min ondskefull plan....jag köpte mej en spikmatta i julklapp...den är fullproppad med tusentals vassa, mycket vassa taggar. Min man fick oxå en likadan matta av sin mor samtidigt. Det säja att man blir så lugn och fin av att ligga på mattan! Två själar samma tanke, jag köpte min matta till honom först, men insåg att sånt skit skulle inte han tro på förrän nån professor uttalat sej om att den HAR effekt. Jag gav den till mej själv, behöver oxå hålla mej lugn!
Planen: Jag ska ta de båda mattorna och lägga ut dom likt bomb-mattor runt vår säng och, när den lilla kommer, inte ont anande så kommer han....ja gå på mattorna! Om han inte blir avvand då så vet jag inte vad som kommer att funka...liiiite elakt kanske men vad gör man?
Näääää, det gååååår ju inte, men tanken svindlar. Jag kommer att hamna på första sidan i Arbetarbladet och Gefle dagblad:
Mamma till 4- åring i västra Gästrikland anhållen för misshandel....hemska tanke!
Det är klart han får komma på natten....men då ska han banne mej inte klaga på temperaturen!

5 kommentarer:

  1. SPIKMATTA!!!!!!!! Vad snackar du om???????

    SvaraRadera
  2. *ler*....har han fått en större riktig egen säng än? För jag minns när A fick det, så ville han inget annat än att sova där, för då var han stor (han har dock aldrig haft önskan att sova med oss, för han säger att jag är mamma kamin (inte kanin), utan värmealstrande som han inte orkar med och pappa snarkar, så...
    Berätta mer om spikmattan, nyfiken!
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Han har haft egen säng sen han var liten. Men när han vaknar på natten så kommer han in, och vi somnar om omgående. Det går väl över i tonåren när någon anna sover intill!
    Jag har försökt komma in och kommentera era bloggar men vet inte hur jag ska logga in!

    SvaraRadera
  4. Spilmattan är årets julklapp här i sverige. Det är en mjuk matta med små vassa plast piggar som man likt en fakir ligger på och massor av akupunkturpunkyter blir stimulerade...väldigt vasst att gå på!
    Den lilla juvelen har haft egen säng sen bäbis stadiet och det hela går väl över i tonåren när någon annan ligger vid sidan!

    SvaraRadera
  5. Jag har försökt skicka kommentarer till era fantastiska bloggar men inte kommit in!

    SvaraRadera