tisdag 24 februari 2009

Skatteverket! Vad ska man säja?

Jaha...som lök på laxen får man som företagare ytterligare pålagor...jag köpte en sprillans ny kassa apparat och dom är inte gratis ska jag säja. Nu har dom kommit på att i flygplan så finns så kallade "Svarta lådor" och det tycker skatteverket att man kan jämställa med servicebranchen!
Allt för att vi inte ska sätta eld på verksamheterna så all information eller icke information går upp i rök. Gaaaaah! Nu måste jag köpa en ny apparat IGEN! Faaan! Jag tror att jag skickar ut fakturor istället till alla kunder så pengarna går raka vägen in på kontot! Men då är det ju fortfarande en del framförallt lite äldre som inte har internet och för min del så blir det mer pappersjobb vilket jag INTE gillar.
Hursomhelst så har jag en strålande sportlovsdag utanför som liknar en vit fluffig uppenbarelse, likt en marängtårta. Lilla O är på lov hos farmor i dagarna två. Imorrn ska jag vara hemma och grilla korv och vara vid fotbollsplanen med den lilla. Han plöjer på sina skidor runt, runt.
Sitter och lyssnar på annonsering om att Victoria och Daniel äntligen ska förlova sej! Guuuu vaaaa larvigt! Det kunde dom väl ha gjort för länge sen...Madde och Philip får inte skaffa barn eller gifta sej före Vickan! Har hon nåt emot sina syskon? Har hon halat på förlovningen eller är det andra orsaker...hade inte tid?
Fick frågan från Radio Gävleborg om jag kunde komma upp till Ockelbo och sända tjejsnack idag...men hallå! Näää, jag åker till studion i Gävle och sätter på mej lurarna istället tillsammans med Kajsa. Varje tisdag kl. 17.00- 17.30 sänder vi!
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. PIIIIIIIAAAAAAAAAAA!
    Gilla läget eller så tar du mössan och går ut på byn och skramlar ihop till din nya apparat. Kassa apparat, Pia!
    Vilken kanal sänder ni från på tisdagar? Jag ska se om jag får in den på webradion. Vill lyssna såklart!
    Kram

    SvaraRadera