måndag 9 februari 2009

Piggare än nånsin!

Solen skiner och livet leker igen! Tänk så fort det kan vända ändå...tack och lov! Efter en fastandedag i soffan så har livets andar har blåsts in igen med full kraft. När jag låg där och mådde tjyvens så kom till och med tankar att jag inte hade lust att jobba fram en ny revy...så galet sjuk jag var! Men som sagt idag leker livet igen och ideerna kommer som pop-corn i knoppen. Det hade förövrigt inte hjälpt med pepparkorn i lördags, allt kom som blixten från klar himmel och sen var det färdigt. Alla skydde mej som pesten bakom scenen för att inte bli smittade så jag hoppas innerligen att ingen råkade illa ut. Tur att jag inte pussade någon annan än Lasse, och han har klarat sej.
Har en ganska lugn dag på jobbet idag, några kunder att klippa och slinga så mellan dom ska jag skriva ett tal iform av en dikt till en kund som har en man som blir 40 år. Sånt är kul!
Imorgon ska jag börja på Radio Gävleborg om gudarna vill, mellan 17.00-17.30 varje tisdag kan hela världen gå in på radion och höra mej och en annan tjej som ska prata om olika skeenden i livet. Ärligt talat så vet jag inte VAD vi ska prata om men man får hoppas att programledaren vet så hon kan styra det hela.
Det känns kula att det kommer in ytterligare roliga saker i livet...det gör att det blir mer och mer spännande att leva.

1 kommentar:

  1. Men som jag väntat på att du skulle få häcken ur landån...i allsindar!
    Äntligen är PIA här!
    Japp, du är välkommen in till min blogg, skriver Dagens tanke varje dag året om 24/7...
    Har skrivit sedan i augusti, så det finns mycket smått och gott där. Alltid bilder också!
    Sköt om dig och de dina -- mizzUbabe!
    *kram*
    Britt-Marie
    http://brittmariefrisell.blogspot.com

    SvaraRadera