torsdag 5 februari 2009

Livet!

Tänk hur det kan bli...igår kväll ringde min farbror från Danmark och meddelade att min gamla farmor hade gjort bokslut och dragit till högre höjder. Dagen innan hade jag pratat om henne till en kund.
- Ja men hon har varit senil i ett par år så för mej är hon borta ändå, så det är skönast för henne att lämna in...sa jag.
Så känns det idag oxå men verkligheten kom ändå ikapp, alla minnen med farmor skjöljde över mej. Lukten i trapphuset i Videbaek, den pyttelilla lägeheten..en tre på 30kvm som jag spenderat mina barndoms somrar i. Farmor har alltid varit en väldigt egostisk och frånvarande farmor så hon har sparat sin energi till sej själv. Inte undra på att hon blev 96 år! Men hur hon än har varit så har hon och jag haft vår typ av relation. Vi har setts när vi har setts och däremellan kan det ha gått flera år ibland. Jag är lyckligt förskonad och har haft mina gamla anförvanter länge i mitt liv. Tur att mormor och morfar "bara" är 88 och 92 år i år så jag får njuta av dom några år till!
Jag sitter och försöker ladda upp inför uppträdande ikväll i Sandviken...Ärtsoppeorden...jättekul ska det bli. sen på lördag är det dags igen för Sossarnas stora event på folkan. Ska underhålla då oxå. Har inte repat mer än i huvudet, men det brukar gå bra, jag litar på min intuition.

1 kommentar: