onsdag 11 februari 2009

Lycka?!

Jaha då var debuten avklarad på "tjejsnack" i Fokus på Radio Gävleborg...men det gick ju så fort! En halvtimme!? Vad är det för en frisör som har daglig mundiareé? Men men man får ju försöka med lite kloka inpass emellanåt, hur klokt det nu kan bli. Kul var det iallafall, vi får ett dilemma som vi ska hantera efter bästa förmåga varje vecka. Men det var kanske inte så lyckat att ge en som är hundrädd ( Kajsa) och mej som har en hundallergiker hemma dilemmat vi fick igår. " Bästa kompisen kommer och ber dej vara hundvakt år en hund som absolut inte får äta choklad och hunden får i sej en hel chokladkaka" Vad gör du? Skulle du berätta? Och det frågar dom mej som skulle berätta vart skatten ligger direkt eller vad någon får i julklapp. Det är klart jag skulle berätta! Dilemmat var snabbt avklarat och sen gick vi vidare till dagens forskar rön. Man har i 20 år studerat en grupp människor i USA och kartlagt hur lyckliga dom är! Herre gud, 20 år? Frågan blev alltså...vad är lycka? Jaaa, vad är lycka? Efter att ha haft magsjuka så var det lycka för mej att kunna äta och vara jättepigg igen. För Kajsa var det ett ögonblick men sitt nyfödda barn. Jag tror att många satt efteråt och frågade sej...vad är lycka?
Jag känner mej som en ständigt lycklig människa som sällan är olycklig utan att för den skull ha ett rosa färgat moln runt fötterna. Jag har så många omkring mej som mår dåligt emellanåt men jag låter mej inte nedtyngas av det så mycket att jag inte kan ta mej an nästa. Det kommer ju dagligen kunder och klipper sej som på ett eller annat sett mår dåligt. Det jag kan hoppas på är att dom under den stund dom är här för skratta och prata av sej lite och förhoppningsvis må lite bättre.
Nu har jag suttit och skrivit och ätit polkagrisar som sitter som berget i tänderna men känner mej ändå glad och lycklig med vad DET innebär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar