fredag 20 februari 2009

Revolutioner!

Vår lilla hjälte på fyra år har gjort det igen! Utan ett pip eller gnäll har han sträckt fram sitt lilla finger för att fylla tre små rör med blod. Detta för att kolla vad han är allergisk emot. Som vuxen och som mor känns det jobbigt att komma lite hurtigt och berätta att....-imorrn ska vi till Gävle och ta ett blodprov! Jag väntade mej ett...Åååååå nej inte nu IGEN! Men det blev...Varför då? Jag förklarade...-Jaha, det är ok. Då känner jag att vi har hanterat sjukhus besök på ett bra sätt i hans fall. Han känner sej trygg och är inte rädd. Sen är alla på Barnsjukhuset i Gävle enormt duktiga med barn. Stället där glassboxen måste vara enorm! Alla barn får barn jämt om de ska undersökas. En glass är sällan fel. Mina äldsta barn har som tur var inte behövt besöka sjukhus lika ofta när de var små, men de gånger som var så har det alltid gått bra. En sån trygg mor! Och far för den delen!
Förr i tiden....alltså FÖRR i tiden (ungefär för 20 år sen) så såg man inte barn som personer man kunde prata med om man var vuxen. Varken hos tandläkaren, doktorn eller frisören fick barnen komma till tals. Som frisör kan ju jag märka väldigt tydligt att barnen får bestämma själv nu för tiden. Jag tror att det blir mindre med hårrevolutioner i framtiden...lite tråkigt kanske...men det kommer väl andra uttryck istället. Tatuering och piercing är väl ett par sätt som kommit efter håret.
Vilken revolt ska komma när de vuxna sen tycker att det är ok att småbarn tatuerar sej oxå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar