fredag 6 mars 2009

En profil!?

Jag har varit sååååå duktig! Sedan jag slängde iväg glassen och andra lockelser så har jag inte fallit för frestelsen än iallafall! Vi får se hur det går i helgen...mannen är borta tre veckor så liiiite tröst kan man väl få ha på en lördag i soffan!? Nästa helg kommer vi att träffas i Malmö hos dottern, och det ska bli såååå kul!
Igår hade jag en riktig prövning...kl. 11.00 ringde en kille från Folkteatern och frågade om jag ville vara "En hemlig Hofors profil" på Hanssons konditori kl. 18.00. Absolut sa jag, och konstaterade att jag nu tituleras Hofors profil vad det nu kan leda till...hittills har jag fått inbjudan att cykla med en dator för att få igång cyklingen i Hofors. Den kommer jag ju lätt att vinna eftersom jag måste cykla till Hofors från Torsåker för att ens få och lämna den där datorn. Den ska sitta på hojen en vecka....
Hursom helst så tänkte jag fördomsfullt att Hofors kl. 18.00= DÖTT! Och som ett orakel fick jag rätt ,inte en själ ville komma ut från Bolibompa soffan för att höra mina kloka ord som en " Konstnärlig ledare" skulle fiska ur mej...Hahahaha. Ni skulle ha haft det här i Torsåker i stället för just nu sitter 15 tanter på cafeét där och stickar sa jag...så det blev snabbt bestämt att nästa träff blir i Torsåker...och vi åkte hem...till soffan!

3 kommentarer:

  1. Liiite tröst i soffan på lördagkvällen - absolut!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte du ska tröstas Pia, för du har det gott, mannen mår bra, ni ses snart och livet är för begränsat för att vara deppig.
    Nä, istället tycker jag du ska firas Pia, för att du har det gott, för att mannen mår bra och för att ni ses snart och för att livet är för begränsat för att inte firas!
    Så ta du lite gottis-tottis och njut av att du har världens bästaste familj, att du är den du är; piggelin och frisk och vacker och sexig och intelligent och...och....
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Äsch! Jag har världens bästa liv...jag veeet!
    Plus att mannen kommer som den vita riddaren ikväll för att hans familj har sån dragningskraft! Kramar

    SvaraRadera