onsdag 18 mars 2009

NU har jag kommit ner på jorden! Bokstavligt talat...snön har smält på vägarna så man kan nå ner igen! Då är det vår...
Fick för smak av våren i Malmö hos dottern, hade lovat byn att jag skulle ta med mej solen hem. Jag brukar försöka hålla det jag lovar så det är klart att jag tog hem den! Man måste ju dela med sej. När jag kom till affären så stod det säkraste vårtecknet utanför entré dörren. En hel flock pensionärer som pratade och pratade. Likt en flock gråsparvar som tjattrar i buskarna! Underbart...
Man märker att det är vårens första dag att folk inte direkt tänker på håret...den är tyst! Snart kommer dom på att pälsen blir för varm och då kommer dom att ringa.
Min yngsta son hade en mäktig upplevelse i måndags...innan vi skulle kliva på planet hem från Malmö noterade han en annan passagerare. - Jaha, trodde du att det var storebror? - Men mamma, det är ju Zlatan! Och visst var det han, en sån go kille. Jag fick ta den klassiska bilden på honom och lilla O som grav allvarligt stod intill. Sen visade det sej att Zlatan och hans flickvän satt bakom oss hela resan längst bak i planet. Autograf för 17...vad ska han skriva på...rafsar runt i packningen och hittar till slut en barnbok som heter Bullpromenaden! I dennna bok skrev Guden med vänlig hälsning till O...
Vad är det som gör att vi människor vill ha avtryck av andra? Är det bevis på att man faktiskt har varit i deras närhet? Samlingslusta? Sen beror det ju på vem det är..som jag förstår så står just Zlatan högt i kurs på autograflistan, det förstår inte O nu men sen när han blir äldre så kan det kännas kul. Det gott att en sån megastjärna har ett stort hjärta och bjuder på sej själv och är en bra förebild...Zlatan har slipats till en sprakande diamant...

1 kommentar:

  1. Oj, det var inte illa! Autografen alltså. Inte pensionärerna...
    Kram

    SvaraRadera