onsdag 4 mars 2009

Jag gjorde det!

Mannen är borta på långjobb hela Mars och av erfarenhet vet jag att jag på kvällarna ensam i soffan börjar tänka....vad ska jag äta? Jag har glass och choklad sås= gott eller lite lördagsgodis från lilla O kvar..smask! Likt en alkoholist dammsuger jag alla skåp och lådor efter nåt sött och gott.
Varför blir man inte sugen på en morot eller gröna ärtor eller nåt? Idag tog jag och gjorde slag i saken iallafall...jag har slängt ut det nyöppnade glasspaketet och taco chipspåsen som var öppnad! Kollat om det finns nåt som jag kommer att sukta efter ikväll. Efter detta radikala tilltag gick jag på lunchen och inhandlade frukt som ska förvandlas till en smaskig fruktsallad i afton.
Sen måste jag jobba med mina texter så mina tankar inte vandrar i skåpen utan om andra roliga saker. Är jag ensam om detta? Finns det fler som faller för frestelser? Hur som helst...jag har gjort det!

3 kommentarer:

  1. Här har du en likasinnad...fruktsallad är så jädrans gott, men allt det andra du beskriver smakar inte illa det heller...och hur man än vänder och vrider på det, hur man än vet att man inte SKA käka den där smörjan, så gör man det....mysko! Vi är ju klokare än så, men ändå....

    SvaraRadera
  2. Igår var jag sådär fruktansvärt sugen på nånting sött! Och jag vet att det var choklad som jag verkligen var ute efter. Men det fanns ju inte en chokladbit i huset... så försöker man med nåt annat, för att stilla suget. Lite nyponsoppa med en klick grädde, knäckebröd med marmelad, en granolabar... men suget är likväl kvar... det hade varit lika bra att ge sig ut o köpa en liten chokladbit så hade det varit avklarat!! Har stoppat i mig lika många kalorier ändå, utan att få sugbehovet fyllt:(

    SvaraRadera
  3. Ett bra chokladbegärdämpartips är: 1 msk. smör
    2-3 msk florsocker och 1 msk cacao...blanda ihop och njut!

    SvaraRadera