torsdag 5 mars 2009

Hur är det egentligen?

Det är en av många saker som jag funderat på ett tag...vilka ämnen kan få kungahuset ur balans?
Jag kan ju inte tänka mej att dom behöver tjafsa om matinköp, tvätten, städningen, vem som hämtar på dagis, uppesittarnätter med barnen, ekonomin, matlagningen osv. Vad finns kvar att starta bråk om då? ....måste du åka och klippa det där bandet just idag? eller...- du ...jag har ingen lust med Nobelfesten idag, känner mej inte i balans...eller...måste du alltid äta bruna bönor när vi ska representera...du vet hur det blir inne i limmon! Kan det vara anledning till en viss irritation? Man kan tro att det är ett visst mått av avundsjuka här, men det lovar jag att det inte är...jag är bara mänskligt nyfiken på vad dom kan bråka om helt enkelt. Det jag skulle kunna börja bråka om är att jag ska vara med och betala deras mat och dryck på DERAS bröllop! Det var inget statsstöd på mitt! Ok att staten betalar poliser och skydd i kortegen men sen...NÄÄÄÄÄÄ. Dom får väl spara ihop sina pengar själv som alla andra dödliga får göra till sina bröllop.

Hörde utanför detta ämne att man i Malmö ska ta bort gatustenar från gatorna så att ungdomarna inte ska kasta dom på polisen! Men Hallåååå! Vad får en att tänka...oj gatstenar, lagom storlek att kasta, det gör vi!! Där står en polis på kastavstånd!
Kommer det att bli som med vårt vackra svenska flagga, att man reagerar på vart den är placerad bara för att vissa grupper i vårt samhälle tagit den i besittning och vi andra inte bryr oss om att ta tillbaka den? Det är knappt att den blir hissad på flaggdagarna längre...beklämmande och skrämmande. Kommer kommuner i framtiden diskutera om man ska små eller stora gatstenar på sina gator och torg? Hur långt ska buset få gå innan vi andra säjer ifrån?

2 kommentarer:

  1. Bra inlägg Pia!
    Skicka in den här till en tidning vetja!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Taina skickade hit mig.
    Håller med henne - jättebra!!

    SvaraRadera