söndag 22 mars 2009

Plugga in!

Tänk att man KAN återuppväcka i det närmaste döda! Varje gång vår lille son har feber så händer detta fenomen...från att vara en trasa som fullkomligen kokar av feber, yrar och ser monster...till att sprudla av liv och lust, till och med matlust! En liten, liten tablett i rumpenstumpen gör susen! Ipren... tack gode gud för denna lilla tingest som uträttar underverk varje gång febern smyger in i huset.
Med närmare eftertanke så skulle man vilja stoppa in en likadan på somliga man möter lite då och då...utan feber! Såna som aldrig ser den minsta lilla ljusning what so ever någonsin! Visst kan livet vara nattsvart och det ska det nog vara ibland oxå för att man ska se ljuset emellanåt.
Men bitter- sura människor skulle behöva en Ipren...om nu en sån kan hjälpa mot avundsjuka och andra mänskliga åkommor. Ju mer grejor och prylar vi får desto mer ska alla ha! Jag tycker mej se detta fenomen speciellt hos den del av befolkningen som var med i det senaste kriget. Det finns få som har vassare armbågar vid julbord och uppbullade kaffebrödsfat...Jag är livrädd att det ska smitta till nästkommande generation, men vi lämnar ju det mesta av våra ärvda och fådda grejor på "Loppis " och andra fantastiska inrättningar och kaffebröd håller ju många sej ifrån ( utom jag). Jag minns en huhållslärare som vi hade sa, på rungande muminmål...- Det är den kungliga svenska avundsjukan!...
Jag tror inte ens att två Ipren pluggar kan bota den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar