tisdag 3 mars 2009

Vårtecken!

Nu börjar vårtecknen droppa in... pälsarna börjar falla! Min hårhög på jobbet blir stor varje dag efter att alla kunder vill rugga inför vårsolens ankomst. En del börjar slänga mössan och upptäcker att det blivit väldigt långt, andra börjar ett nytt liv med att byta frisyr och färg...skakar av sej det gamla livet...eller hittar tillbaka till sitt gamla jag! Mycket intressant och roligt jobb som jag har som frissa. Att följa människor från magen till graven....inte samma kanske men det är både glädje och sorg varje dag. En del skulle nog känna det tyngande men det gör inte jag...jag lämnar det kvar på jobbet....Ett av mina dagliga mål är att få någon som kommer och är förtvivlad att skratta innan de går...varje gång går det inte men i de flesta fall lättar molnen kring dom. Det vet jag ju själv att det kan räcka att prata med nån som inte känner till allt och som kniper käft...
Ett annat vårtecken är att alla tonåringar TROR att det är vår! Men det har somliga gjort hela vintern vad det beträffar skodon och kläder!
Gymmen är också flitigt använda för att komma i trim till sommaren, sen när grillen kommer fram skiter alla i hur magen ser ut...det är ju gott!
Ser fram emot att åka till Malmö om ett par veckor och möta våren där..jag kommer att haka på den på planet sen när vi flyger hem igen...våren alltså!

2 kommentarer:

  1. Jag är en sån som kämpar emot våren så länge som möjligt! Jag är vintermänniska och sommarmänniska, vår och höst är bara transportsträckor mot det viktiga! Så vinter fram till sista april, sen sommar fram till september och i oktober får vintern komma igen!
    Konstigt...men sant!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. En sån tur att vi är olika! Annars blir det tomt i slalombackarna...kram

    SvaraRadera