lördag 21 mars 2009

Majken gästar!

Ho hoooo! Hallå! Ja hej det är Majken! Majken Torstensson från Torshyttan Torsåker...Jo, jag har ett lite hönseri däruppe mä morsan Agda...ett litet skalbolag skulle man kunna säja. Vi kläcker ideér och grejar hela dagarna medan hönerna sprätter runt. Dä är jag som är äggledare där även om morsan tror att dä ä hon...Hon har gjort sitt hon vad dä anbelangar. hon hade en ägglossning och då kom jag...sen drog farsan! Han stog inte ut mä synen sa han! Så nu går vi här morsan och jag, vi har en granne...Karlsson...han har vi försökt få på kroken men han är hal som en mask.
Jag har verkligen försökt få en träff mä nån hågad karl så jag fick tipset att gå ut på nätä...sagt och gjort...jag rev ner höns nätä och rulla ut dä och börja gå fram och till baka....hur kul va dääää la? Men du måste ju ha musvana sa dom...Musvana sa jag...om dä ä nån som har musvana så ä dä väl jag! Tog 15 stycken under diskbänken förra veckan! jag ringde efter Karlsson...-Nu ska vi ut på nätä sa jag. Jodå, Karlsson kom men efter en kvart gav han opp, han tyckte inte att dä gav nåt å gå där på hönsnätä han heller.
Men sa morsan...hurs ska du kunna vara ute på nätä...jag har hört att man ska kunna stava då och dä kan ju inte du Majken!
- Ska du säja sa jag...jag har hitta gamla kärleks brev till farsan på vinden och i vartenda ett har di skrive snopen mä två p! Så kom inte å säj att JAG inte kan stava....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar